tisdag 1 september 2009

Stortvätt av toan, vad ska man annars göra på sin vilodag?

Igår blev det vila från träningen helt. Men det fanns så klart massa annat att göra. Fick i uppdrag av Eva att städa toan. Det roligate jag vet...NOT Men Eva hade lagat middag, diskat och småstädat så då kunde jag inte dra en massa undanflykter.
Djävligt rent blev det i alla fall. Medans jag ändå stod och skura så blev det tvätt av mina Ghost hojjar också.

Fick för mig att byta vajrar på MTB:n då det började gå lite tungt. Det är ju orginalvajrarna som sitter på så dom har fått vara med om en del, och efter all lera på Finnmarksturen så kändes det som det var dags.
Hitta ett XTR-växelvajerkit i förrådet så det var bara att sätta igång.
Shit är det så här det ska vara och växla, nu gick det riktigt lätt och fint. Inte för att det gick dåligt förrut men det var en skaplig skillnad ändå.
Inget som jag lägger märke till så mycket då det sakta kommer gradviss den där trögheten i växlingen. Men nu är det lent som sammet vid varje växling

Idag hade jag tänkt se om jag kan hoppa på CK Valhalls träning. Tog med mig Ghost racern till jobbet och tänkte att jag kunde smiska den lite så jag får upp pulsen lite gran efter Finnmarken.
Valhall träningarna brukar vara ganska bra för det om man vill ta i lite på landsvägen.
Får se om jag hinner ditt.

Inga kommentarer: