söndag 27 september 2009

DM i Rudan blev lite avdankat för min del.

Blev en ganska sen och härlig kväll igår. Vi började lite fint med förfest hos Stefan och Madde. Blev lite Guitar Hero sen drog damerna in Sing Star och det blev ett riktig kareoke. Runt 23 snåret tog vi en taxi till Garbos i Sundbyberg och dansa loss. När vi var påväg ner till schlagerbaren så möte vi halva CRT gänget med Pumpen, Lars Bleckur och Jesper Näsvall i spets. Det var lite kul. vi snackade en snabbis sen skulle dom upp till R&B och dunka dunka golvet. Det var ju dagen efter löning så det var fullt ös på alla dansgolv, riktigt bra stämning precis som det ska vara när det är en helkväll.
Blev ganska sent, vi gick runt stägningsdag och kom i säng runt 5 snåret.

Så idag blev det upp vid 9 för att köra DM i MTB vid Rudan. Var inte den piggaste människan på jorden när jag vakna. Slängde i mig en frukost och rulla till Älvsjö där jag tog pendeln.
Testade banan ett par varv när jag kom fram. Den var omgjord lite och hade ganska mycket tekniska partier i sig. Borde passa mig bra i vanliga fall.
Starten gick 12 och en från Falken drog iväg följt av Micke S, Fredrich Hammarström och sen jag. Kände direkt att det här kommer inte vara min dag. Hade svårt att hänga med Fredrich som också kör H30 och tappade honom redan på slutet av första varvet av 5. Lyckades inte ens köra snabbt på dom tekniska partierna. Fastna bara bland stenarna och fick inget flyt och hade svårt att hitta bra spår. Mitt igångdrag ska man inte snacka om, det var helt obefintligt även om jag försökte köra på lätta växlar. Växla jag ner så orka jag inte höja kadensen så det gick bara långsammare.
Kände mig som en riktig trött disel som hosta fram på tom tank. Dom sista 2 varven så cykla jag bara runt för att ta mig i mål. Kände mig inte allt för taggad direkt. Lyckades komma 2:a trots allt men det var nog mer för att det inte var så många med än att jag lyckats köra fort i alla fall. Resultat kommer upp här sen.
Nu har Eva köpt Guitar Hero 5 så det blir lite spel i kväll som avkoppling och sen ladda med chips.

Inga kommentarer: