torsdag 8 april 2010

Härligt hårda 30sec intervaller med Stefan

Idag blev det 6st 30sec intervaller uppför baksidan av Nybohovsbacken. Jag och Stefan ladda på från övergångstället nere vid infarten till Vinterviken och på dom 30sekundrarna hann vi upp mellan andra övergångstället och infarten till vänstersvängen där vi brukar svänga upp när vi skall till toppen.
Vi körde med runt 5min vila mellan intervallerna. Kan säga att det behövdes för mig. Skit mina lungor höll på att hoppa ut. Det kändes som hela kroppen ville vända ut och in på sig när jag var klar.

Dom första 20sec gick ganska bra men dom sista 10:e var en ren plåga.
Det var inte långt ifrån att jag la en pizza idag heller. Den sista intervallen så bara hängde jag över cykeln och klara knappt av att håla styrfart efter intervallen och magen var på väg att kasta upp lunchen.

Det jobbigaste för mig har varit andningen nu igen. Har haft svårt att ta djupa andetag när jag börjat ladda på och det har nästan resulterat i hyperventilering.
Det är lite tungt när det känns som kroppen ska vända ut och in på sig. Det tog runt ett par minuter innan jag kunde andas som en normal mäniska efter intervallerna.
Men benen kändes inte lika mycket, dom var mer stumma än riktigt trötta idag kändes det som.

Nu när jag kommit hem igen så känns det riktigt skönt att ha plågat sig lite. Något måste vara fel på en när jag gör det här frivilligt och tycker det är kul.

Inga kommentarer: