torsdag 15 april 2010

Helgens Keps Cup banor testade

Jag och Stefan åkte först till Ursvik och tog 2 varv på förra årets bana. Hoppas den är likadan i år. Det var oväntat torrt faktiskt. Det var en del lerhål men dom var inte så långa och inte allt för farliga. Det blev ett ganska lugnt varv sen körde vi på så gott det gick på andra varet. Fick tiden 13:47 och en maxpuls på 179 och medel på 172 så det var inte mycket att hurra över.

Min framskärm hade gått sönder också så den fick jag riva av och slänga. Hade fortfarande problem med dämpen då den är nästan låst hela tiden och framväxeln spökväxlar hela tiden.
Hoppas verkligen min tävlingshoj kommer i morgon för det var inte kul att köra i skogen när det inte fungerar ordentligt.

Vi drog sen vidare till Fiskartorpet och drog ett varv där också på den gamla tävlingsbanan. Var lite tungkört men det var inte så farligt lerigt där heller. Det var några halvdjupa lerhål men som tur var är dom inte så många.
Vi träffade även på Johan Carlström som var där och körde några hårda varv. Jag hängde på ett var med honom också medans Stefan drog hem.

Johan körde på bra. Jag hängde på uppför ganska bra när växlarna inte strula men på dom tekniska partierna var jag helt efter.
Blev totalt 2timmar och 35minuter körda med ett medel på 142.

Inga kommentarer: