lördag 30 oktober 2010

2:a plats på STHLM Cyclo Cross, fan vad skönt

Idag så gick Sveriges coolaste Cyclo Cross tävling av stapeln mitt i Kungsträdgården. Det var ett stort startfällt som skulle fightas på den tighta och kurviga banan som gick mellan Fridays och Café opera.
Det var hur många kurvor som helst och som krydda på moset så var det riktigt halt också.
Starten gick och i första uppförsbacken så blev det en liten krash. Jag lyckades hålla undan och kom ikapp tätgruppen.

Hängde på där runt 6-7 plats men Robert, Jan, Adam och Patrik fick en liten lucka så jag började bli angelägen om att komma upp till dem så inte avståndet skulle bli för stort.













Peter har tagit de här två bilderna, mer finns här.
Det var grymt svårt att ta sig om då det var så kurvigt, halt och tight. Efter lite trixande så var jag äntligen på hjul igen.


















Patrik som är en gammal BMX:are hoppade över alla löphindrena grymt snyggt och fick en liten luka. Jag och Erik körde strax bakom och hade även fått en lucka till de övriga deltagarna.
Vi kom ikapp och ut på sista varvet var det riktigt närvigt när vi 3 körde i samlad trupp med de andra strax jagande bakom.


Jag visste att Patrik skulle försöka dra vid löphindrena och Erik är stark och kommer antagligen försöka få en lucka tidigare.
Efter halva varvet så krsachar tyvärr Patrik framför mig och Erik glider iväg.
Jag försöker köra ikapp men hinner inte riktigt ikapp. Vi har även löphindret framför oss som Patrik kör så bra på så jag gasar på så gott det går för att kunna hålla undan. Spurtar in på en 2:a plats och känner mig riktigt nöjd.

I Prestigeklassen var det Magnus Darvell som tog en ganska klar seger

framför Emil Lindgren
och jagande Jens Westergren och Mattias Nilsson














Resultat från STHLM CycloCross i Kungssängen kommer upp här.
Kul att kunna köra bra på hemmaplan och få stå på pallen med så mycket publik som det var nu.

Nu ska jag slappa och njuta lite av pallplatsen. Hoppas kunna orka köra med i morgon också på Valhallcrossen ute vid stora skuggan. Det är inte riktigt min bana då det inte är så många kurvor och tekniska partier men med lite tur kanske jag kan köra bra där också.
Fick förresten sålt min cykel idag efter tävlingen också. En riktigt bra dag med andra ord.

Är det någon som har bilder på mig från tävlingen så får ni jättegärna skicka dem till mtbnumber1(at)hotmail.com

3 kommentarer:

Nellie & Hans Kumlin sa...

Grattis, hehe~

Gunnar Töjren sa...

Grymt bra kört!!!

Per Kumlin sa...

Tackar, Ja det var skönt att få stå på pallen lite i år;-)