måndag 11 oktober 2010

Nytt personligt rekord på 1km och jämnt skägg på 3km

Tog en vända till Sätra IP för att få öva på lite löpning. Fick med mig Eva ikväll också så hon fick ta några var på banan också.

Jag starta med ett 3km test. Gick ut lite lugnare än när jag sprang med Hjalle. Försökte hålla ett jämt tempo men det var fortfarande svårt att hitta någon bra rytm. Försökte sträcka ut stegen och springa mer med tårna men det gick väl lite sådär. Fick tiden 11:11 så det var samma tid som mitt gamla rekord.









Sen brände jag av 3st 1km tester. Där gick det bättre faktiskt. Slog nytt personligt rekord på alla. Lyckades hålla mig under 3:30 på intervallerna och fick 3:24 som bäst. Fick lite bättre flytt på 1:km testerna och kunde sträcka ut löppstegen lite bättre. Nu gäller det bara att kunna hålla ut i 2km till så har jag en bra 3km tid.

Inga kommentarer: