söndag 10 oktober 2010

Gubbcrossen

Idag så var det dags för lite cross. Det var Gubbcrossen vid Gubbängen som ingår i CK Valhalls Kompiscross serie som skulle köras. Det var över 50 pers som hade kommit ditt för att köra denna härliga crosstävling.

Andreas har tagit bilderna.
Jag hängde med ganska bra i starten men var lite för långt bak för att det skulle kännas bra.
Som tur var kom jag ikapp ganska lätt i kurvorna så jag hamna ganska snart i en liten grupp som kändes bra.
Körde bakom Pumpen de första varven men han var stark idag och drog ifrån.












Hamna tillsammans med Fiffi sen och vi hjälptes åt lite med körningen men jag drog lite för mycket på slutet och på sista varvet stötte han också av mig. Att jag aldrig lär mig... Mina fingrar hade stelnat så jag hade problem med växlingen så när han ryckte så fick jag i en lättare i stället för en tyngre växel och sen var det kört. Han var för stark och jag för svag, rullade in på en 7:e plats men var ganska nöjd ändå. Tyckte det kändes bra i benen och det var grymt kul att köra.
Får tacka Bengt och alla i Valhall för denna grymma tävling och Kompiscrossen. Det är sånt här som gör det så grymt roligt att cykla.

Inga kommentarer: