fredag 19 november 2010

Blir tyvärr ingen Östercykelcross och Cykelgala i år för mig. Men min civila karriär ska få ta fart

Hade som planen att köra Östercykelcrossen som sista tävlingen i år och samtidigt gå på Svenska Cykeldagarna och vara med på Cykelgalan i Jönköping men det sprack.

Men jag är inte bitter. Jag ska nämligen på SQL 2008 kurs i helgen som mitt jobb har ordnat.
Jag har fått ett nytt uppdrag där det krävs lite SQL 2008, EPiServer, ILM och C# kunskaper.
Det är precis det jag vill lära mig så det ska bli grymt kul.
Har längtat efter det här ett tag och nu ser det ut att bli klart innan nyår.
I helgen ska vi gå igenom:
Grundkurs
  • Installation
  • Licenser
  • Hårdvara
  • Instanser
  • SQL Server Management Studio
  • Backup/Restore
  • SQL Agent
  • Maintenance Planer (SSIS)
  • mm

 Sen på onsdag så blir det lite
  • Övervakning
  • Hobbit
  • MrBig
Får hålla tummarna för de som kör i helgen så ska jag förkovra mig i SQL 2008:as funktioner så länge.
Ja nu börjar jag närma mig mitt mål i den civila karriären. Det kommer bli många år med pluggande och utveckling innan jag ens är i närheten av att kunna kalla mig för en riktig hardcore systemutvecklare.



















Men nu är jag i alla fall på rätt väg och ska få börja jobba med det. Jag måste börja någonstans och det här känns helt rätt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Trist med kul på samma gång. Men något som jag tyckte var roligt var att du skulle plugga Hoppit dag två =) Det är ju dom som är som mig och äter två frukostar i sagan om ringen ;)

Roligt värre

Per Kumlin sa...

Ha ha ja de har verkligen hittat ett bra namn till det där....;o)
Det ska tydligen vara någon monitorerings process... http://en.wikibooks.org/wiki/System_Monitoring_with_Xymon/Developer_Guide