tisdag 30 november 2010

Ska på föreläsning med Cykloteket Racing Team ikväll.

Det ska bli föreläsning om Postural Terapi med Markus Greus. Ska bli riktigt intressant. Vi kommer hålla till i Cyklotekets lokaler vid Norra Stationsgatan 77 så då kan jag flukta på alla gryma hojar också:o)
Den kommer bli lite träning med olika övningar för att få en bättre muskulär balans.
Det kan jag nog behöva med min svank. Kan vara bra att kunna få ner kraften i pedalerna och inte ut i periferin när jag tar i.
Får se hur sned jag är och om det är dags att prioritera core och andra träningsalternativ på allvar för att räta ut sig.
Har inte haft några direkta känningar i rygg de senaste åren som jag haft tidigare så förhoppningsvis är jag inget hopplöst fall men jag vet att jag alltid kan förbättra mig. Få balans i kroppen är en bra bit åt rätt håll.

Inga kommentarer: