tisdag 9 november 2010

Buntband och eltejp fixar allt.

Var hos Cykloteket och fixade nya skärmar till pendlarhojjen då de gamla gått sönder.
Det har ju blivit lite slaskigt idag så jag tänkte att det var dags att fixa till vinterhojjen igen.
Det brukar vara mindre roligt att bli genomblöt.
Som vanligt så brukar det inte finnas några bra fästen på en skivbromsförsedd cykel med framdämpare som ska gå att tävla på.
Lite buntband och eltejp fixar biffen. Vad skulle jag göra utan dessa universalverktyg????
De nedre fästena fick också förses med buntband för att hålla ihop grejerna.
Så här fint blev det när allt var klart. Ja det är inte 100% klart då de fortfarande bara är egoskärmar. Ska jag ut och köra i klunga får jag nog förlänga de en aning för att skona de bakomvarande från att bli blästrade med skit.














Men att köra till och från jobbet ska fungera nu utan att bli genomsur.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Måste bara få säga detta.....skärmar på MTB borde vara förbjudet, så fult är det :P Ungefär lika illa är det att ha sadelväska på racern. Även om båda sakerna fyller en relativt viktig funktion....så USCH å FY. Men vad gör man inte för att slippa cykla blöt å kall i flera timmar. Right?

Per Kumlin sa...

Ha ha ja det är inte speciellt estetiskt, det går inte att sticka under stol med.
Men det djävla skitvädret som är här på vintern gör ju att jag blir tvungen att besudla cykeln med sådant krafs...;o)