fredag 30 mars 2012

Keps cup och nystansade hjul

På söndag är det Keps Cup i Ursvik. Den banan brukar vara riktigt rolig om det är samma bana som förrut. Tyvärr har inte min Scott 29 Spark RC hunnit komma. Ser verkligen fram emot att få köra den.




















Jag har min Scott Scale 35 som har agerat vintercykel lite gran och tävla på och den cykeln går inte av för hackor heller. Den är riktigt grym också. Den är lite i tyngsta laget att tävla på, speciellt hjulen. Men det är endå benen som i slutändan skall leverera så jag tror inte jag gör bort mig helt på den:-)















För att den skall bli ännu lite mer tävlingsduglig så har jag ryckt ur slangarna och fälgbanden.
Sen har jag fulstansat den med 2 varv eltejp och haft i ca 1½ skopa stans i och det ser ut att hålla än så länge. Hoppas det håller på söndag också.
Vill kunna få ner trycket i däcken och slippa genomslagspunktering och då brukar det gå att köra den här lösningen om man inte har UST däck och fälg.

Inga kommentarer: