lördag 24 mars 2012

Sista distanspasset här nere och finmiddag hos CRT

Sista distanspasset här nere nu. Känns lite tråkigt att behöva packa ihop och åka hem i morgon. Tog en runda upp till Ayacate och Roque Nubblo via San Bartolome. Försökte sätta en ny tid igen upp till utsiktspåsten vid San Bartolome.















Det var ganska varmt nu då jag kom iväg lite senare men det var dock nästan vindstilla.

Gick bättre än igår men absolut inte bra. Kom upp på 23:34 och nu körde jag storklingan hela vägen upp. Tyckte det gick lite väll tungt men det visade sig att jag hade en växel till där bak efter 2/3 av backen och när jag växla upp gick det lite lättare.




















Nu hade jag en medelpuls som var lika hög som min maxpuls igår. Värmen gjorde nog sitt där.

Körde lugnare till Ayacata sen blev det en till intervall upp till Roque Nublo.














Rulla ner till Ayacata sen och tog sen vägen ner till Puerto de Mogan.



















Det var riktigt fint på de småvägarna ner ifrån Ayacata.















Man körde förbi någon damm innan de riktigt fina och nylagda asfaltsvägarna började.















Därefter gasa jag på lite längst kustvägen och tog en liten omväg upp till Ayagaures. Nu gick jag på ångorna och började känna mig riktigt seg.
Som tur var hade jag en nödpåse godis som jag drog i mig och då kändes det genast bättre.

Fick ihop 5 timmar med en snittpuls på 135 och max på 174, klättrade 2445 meter och brände 4116 kalorier enligt klockan, slut som fan.

På kvällen blev det en trip till CRT:s högkvarter i Playa del Aguila för lite fingrillning. Det bjöds på chorizo, blodkorv och revbensspjäll med bröd till sen hade Pontus gjort en grymt god dressing till det som jag glömt namnet på.















Det satt riktigt fint, det är alltid gott med grillat.

Ja den här resan kommer jag inte glömma i första taget. Fan vad skönt det har varit och komma ner till värmen.

Inga kommentarer: