söndag 16 september 2012

Kompiscrossen i Stora Skugan idag

Idag var det Kompiscrossen vid Stora Skuggan.
Benen ville inte vara med idag efter gårdagens urladdning vid Hammarby Hill XC med tillhörande firande på kvällen.
Cyklade ditt för att få lite uppvärmning och hinna vakna till lite.
Det var runt 40-50 man som skulle ut och köra i det fina vädret så det var riktigt kul med en så stor uppslutning.
Kompiscrossen
Det var Patrik Eklund som tog starten tätt följt av Mikael Flockhart
Jag försökte hänga med de första 2 varven men kände att det inte riktigt var min dag idag.
Tappade ganska rejält och hamnade till slut i ingemansland då jag inte lyckades köra ikapp de framför och det var en bit ner till de jagande.
Men det är ju grymt kul att köra cross ändå så jag körde på i mitt tempo.
Det är så mycket svängar och öppna fält så det gick och se var de framför höll hus i alla fall så då var det lite lättare att hålla fart.

Tror jag gled in på en tröt 10:e plats eller något.
Men det gör inget för jag var ju inte direkt formtoppad idag.

Flockhart tog hem segern idag inte helt otippat. Mikael Flockhart
Sen blev det besök hos Stefan och Antoaneta.
Oskar och Mario var helt speedade idag och sprang runt som aldrig för.
De var lite blyga första halvtimmen sen gick det i 190 hela eftermiddagen.
Oskars batterier tog slut lagom till vi skulle gå hem för då kunde han inte gå rakt och snurra mest runt lite långsamt.

Inga kommentarer: