söndag 30 september 2012

Kompiscrossen vid Stora Skuggan

Idag var det dags för Kompiscross igen. Var inte allt för pigg då jag varit ute både på fredagen och lördagen plus att jag jobbade igår så jag bestämde mig för att ta bilen ditt.
Det var tydligen inte ett smart val idag.
Kom till avfarten mot ST:Eriksplan och Cykloteket och såg att det var kö men tänkte att det kan ju inte vara så farligt en söndagsmorgon såhär tidigt när de flesta är hemma och sover och är bakfulla.
Lagom till att jag kommit förbi avfarten som såg ganska tom ut så står kön helt still.
Jag var där runt 8:30 så jag tänkte att en timme kan det ju inte ta till Stora Skuggan, tydlien så kunde kön ta så lång tid.

Jag kom inrallande till starten i 190 och han precis få av mig överdragskläderna innan starten gick. Ingen uppvärming eller test av banan här inte, det var bara att ställa sig i startledet helt kall och börja gasa.

Hängde med nästan ett varv någorlunda bra men sen var det kört. Benen stog ut som pinnar och det hände ingenting när jag försökte ta i känns det som.
(Fotona är tagna av Marco. fler bilder finns här.)
Sladda runt lite och hade svårt att hitta bra spår i kurvorna. Vakna till lite på sista varvet och höjde farten en aning och skaka av mig de få som var bakom och jagade.
Inte helt oväntat var det Jäsper Dahlström som gick och van idag. Trodde han skulle varva mig idag men det slapp jag i alla fall.

Efter tävlingen var det bara att ralla hem igen. Körde genom stan för att slippa eventuella köer tillbaks och det gick såklart bra.
Fick sova i 2 timmar sen och det var riktigt skönt. Det känns att det har varit lite för lite av den varan senaste tiden.

Inga kommentarer: