lördag 9 mars 2013

Totall förnedring på Gunnars XC race


Idag bar det iväg till Norrtälje för att köra Gunnars fina XC bana igen. Dock verkade det som jag lämnat benen hemma för de var inte med över huvud taget.

Idag lyckades jag inte ens ta starten och hänga på det första varvet. Ville drog iväg första varven med Micke och Gunnar kort efter sig.

Själv hade jag inte en suck att hänga med. Jag fick köra mitt eget race. Stefan var med och jag hoppades på att få fightas lite med honom men han drog i backen på första varvet och fick tyvärr bryta.

Som förra veckan var jag den ända med dubbdäck och hade tyvärr inte så mycket nytta av dem den här gången heller. Det var lite på slutet där jag kunde ta in någon sekund men resten av tiden så gjorde de bara det tyngre att köra.

Det var riktigt kul att köra trots den totala förnedringen ifrån alla som varva mig ett antal gånger på den korta och hårda banan.
Jag hoppas jag kan hitta lite bättre form tills Keps Cupen drar igång så jag inte blir helt utklasserad i år.

Ska jag hitta formen får jag ligga i lite tror jag. Får skylla lite på tunga dubbdäck och styrketräningen igår också men mest var jag nog bara svag idag.
En liten bild ifrån Mikael Flockharts blog efter målgång.













I morgon får det bli lite distans. Får de vad jag ska hitta för runda då. Vill helst ha lite grusväg och skog så jag slipper tampas med bilarna ute på vägarna.

Inga kommentarer: