torsdag 3 april 2014

Formen börjar komma tillbaks, PB på Flowride

Hade en svacka i helgen och på måndagens maxtest. Körde lite lugnare i tisdags och vilade helt igår. Nu verkar formen kommit tillbaks lite. 
Det blev 5 hårda varv på Flowride banan.
Höll mig på cykeln alla varven och lyckades ta mitt föra KOM ifrån Strava på alla varven jag körde. Kändes skönt att jag hade lite fart i benen. Tekniskt gick det bättre också. Lyckades ta mig över alla drop och stenkistor utan att vurpa eller tappa allt för mycket fart.

Det var den här jag drog omkull på i tisdags. Jag fick sladd på sista varvet idag men tog mig ner helskinnad och på hjulen.
Direkt efter den här kommer det här lilla droppet. Inte så svårt men ganska brant och har en liten rott i båtten som jag inte vill fastna med framhjulet i. Finns risk att det blir en over the bar då.
4:31 blev min bästa tid idag. Det får jag vara nöjd med.
I morgon blir det vila igen sen blir det Keps Cup både på lördag och söndag. Hoppas på bra ben då.

Inga kommentarer: