tisdag 8 april 2014

10x1 minut på 500 watt

Idag blev det Monark när det var sådant skitvädret ute.
Det fick bli 10 stycken ettor på runt 500watt.

Försökte hålla över 500 hela tiden så det pendla mellan 500-515 watt. Kändes riktigt bra fram till efter 7:e intervallen sen började det gå riktigt tungt. 

Första 30 sekunderna kändes alltid helt överkomliga sen till 45 var det en ren plåga och sista 15 gick på ren vilja.
Men jag klara de sista intervallerna också över 500 watt så det var skönt.

Försökte mig på en 4:a på 400 watt på slutet bara för att se om jag hade några krafter kvar men det hade jag inte.
Kom 2 minuter sen var det kört. Det tog verkligen tvärstopp där. 

Det var en skum känsla för jag fick verkligen inte runt benen på slutet. Jag brukar kunna sänka effekten och köra på lite men nu kändes det som någon bara ströp benen helt.

Trodde jag fått lågt blodsocker för det var lite den känslan men blodsockret var normalt.

Inga kommentarer: