tisdag 1 april 2014

Några varv på Flowridebanan med Ville

Det blev ett gäng med varv på den nya Flowridebanan med Ville ikväll. Trots regnet som kom under dagen så var det nästan tort på hela banan.
Det blev 10 varv på banan för min del och de tog runt 5 minuter per varv att komma runt.
Vi körde på i skapligt tempo och jag lyckades faktiskt ta ett KOM på Strava på banan.
Skönt att gårdagens misär verkar ha försvunnit lite gran.

Hade inga planer på att ta i så mycket idag då det har känts så segt de sista dagarna. Men med min nya Scott Spark 900 så gick det lite lättare då banan är ganska teknisk.
Både jag och Ville lyckades vurpa i den branta stenhällen som går in i stenkistan på slutet så nu är min cykel invigd på riktigt.

Det var kul och få köra lite skog och bara tampa runt lite och leka.
Hade nystansade däck så det blev några stop för att fylla på luft här och där också. Hoppas de skall hålla ordentligt till helgen här.

Fick lite skrapsår på knät och armbågen vid kraschen och det tyckte Oskar var roligt. Han kom framspringande och sa "Pappa krascha" sen såg han att det blöde och då blev han lite rädd.
Men sen skulle han visa att han minsan också har kraschat precis som pappa.
Han är rolig den lilla manen.
 
Oskar är väldigt omtänksam för han ska alltid blåsa på såret så att det inte ska göra ont som vi brukar göra om han har rammlat.

Inga kommentarer: