måndag 31 mars 2014

Maxtest big FAIL, var är mina ben?

Försökte mig på ett maxtest idag. Hade hoppats på att benen hade återhämtat sig efter lördagens väggning men tydligen inte.
Kände mig seg redan ifrån start men det var bara benen som var stumma. I vanliga fall så brukar det vara andningen som sätter stop men nu var det benen. Redan vid 405 watt så kändes det aptungt.
Lyckades komma till 450watt men orkade bara hålla ut i 20 sekunder sen sa det stop.
Det är nästan 1 minut sämre än för en månad sen.
På Borgen skalan så var benen uppe i 20 men andningen var bara runt 17. Försökte mig på 10 minuter på 350watt sen som jag brukar men lyckades bara köra runt 4 minuter. Andningen var då nästan i prattempo trots att benen höll på att dö.
Det var samma visa förra året för då fick jag också hammaren på första Keps Cupen. Tog nästan en vecka att komma tillbaks.
Fattar inte varför det blev så, helgen före körde jag 2 stycken 4 timmars pass med tävling på söndagen utan problem.
 
Ja det är väl bara att hoppas på att det hinner vända till helgen så jag har lite att ge på Keps Cupen igen.
Får ta ett till pass på Monarken och försöka väcka kroppen igen.
Förhoppningsvis är det bara något tillfälligt och det är bara benen som är lite stumma.
 
 

Inga kommentarer: