söndag 9 mars 2014

CX TT Norra Djurgården

Idag blev en stressig dag. Började dagen med en härlig tur till Norra Djurgården för att köra CX TT. Det kändes att jag kört långt igår. Benen var som stockar och ville inte svara på tilltal.
Vi skulle inte köra så långt som tur var utan det var bara 6 varv på en bana som tog strax under 5 minuter.

Det är verkligen grym träning det här. Kort och skoningslöst. Det är kul med en kort bana så jag hela tiden ser var alla är och jag får alltid någon att jaga så jag kan hålla farten uppe.

Vi blev runt 15 pers som skulle få smaka på lite syra.
Trots tokstumma ben tog jag starten. Tänkte att det är lika bra att köra skiten ur sig och se hur länge det håller.
Lyckades hålla mig där framme i nästan 3 varv men sen tyckte Justus att det började gå långsamt och ryckte om.
Jag kämpa mig ikap men jag fick verkligen gå på rött för att hänga på.

Det jag hade svårast med var igångdragen. Fick slita ikapp efter varje kurva. Lyckades håla mig kvar tills det var knappt 2 varv kvar men sen tog krafterna slut. 
Jaga på så gott det gick men lyckades aldrig komma ikapp.
Blev till att rejsa till Kista direkt efter målgång då jag skulle jobba sen.
Tog den lite roligare vägen via Ulriksdals Slott.
Blev en lång dag då jag fastnade på jobbet i 8 timmar för att hjälpa till att säta upp en SCCM 2012 server. Men det var kul och lärorikt.

Nu är jag så där härligt trött som det bara går att bli en söndagskväll.

Inga kommentarer: