torsdag 13 mars 2014

Nytt KOM på Flowride

Idag blev det hårdkörning på den nya banan här i Sollentuna.
Det var jag, Ville och Johan som skulle gasa några varv.
Vi körde 3 x 2 x 1 varv i tävlingsfart med några minuters vila emellan. 
Jag hade värmt upp med 3 varv och hade satt droppen och de svåra partierna ganska bra tyckte jag.

Men när jag kom i tävlingsfart så gick det inte så bra i ett av droppen.
Kom in lite snet på fel ställe så framhjulet fastna.
Jag slungades iväg som en projektil och efter kom cykeln. Som tur var landa både jag och cykeln i gräs så det var bara att se till så allt fungerade och cykla vidare.

Tror Johan lyckades med samma sak på samma ställe. Den är lite förrädisk om man kommer in fel då det är svårt att se vad som är nedanför.
Fick till ett halvbra varv med tiden 4:55 så det blev nytt KOM på banan.
Blev ett roligt pass med både hårdkörning och teknikträning.

Inga kommentarer: