torsdag 27 mars 2014

Lättning av min Scott Spark 900 Premium

Drog till Cykloteket i Västberga och hämtade ut en NewUltimate Evo Carbon sadelstolpe.
Till den fick det bli en Tune Komm-Vor sadel.
 Tillsammans blev det löjligt låga 216g. Kan inte klaga på den kombon.
Det skall jämföras med originaldelarna som satt på min Scott Spark 900 Premium som inte är direkt tunga heller men som vägde in på 449g. Det är nästan 2,5hg bantning på bara sadel och sadelstolpe, inte illa pinkat.
Jag har redan lättat hojen med en Shimano XTR skiva på 160mm och det blev nästan ett hg det också. I morgon kommer det lite mer fina delar som skall få ner cykeln ytterligare något hg.
Spännande och se var slutvikten blir sen.

Jag har fått ner cykeln en bit i vikt nu men jag själv och träningen går det lite så där med just nu. Hade planen på 4x4 på Monarken ikväll men det sket sig.
Kom hem sent och Eva skulle träna när jag kom hem. Tänkte att jag tar en middag och läger Oskar och försöker mig på lite träning sen. Det blev inte så mycket av det. När jag skulle testa att köra så hade mitt blodsocker sjunkit till 3.0 av någon konstig anledning så det blev till att kasta in handuken idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du sälja originalstolpen? Är den kolfiber? Vikt på stolpen?

Per Kumlin sa...

Hej,
Jag tror jag säjer den med cykeln i höst och behåller Tune och New Ultimate prylarna.
Mvh
Per