lördag 15 mars 2014

Ny cykel ifrån Cykloteket

Idag blev det en riktigt kort runda. Planen var ifrån början 4-5timmar men när jag vakna och titta ut och såg att det var snö ute så gick jag och la mig igen. Jag är verkligen en humörcyklist.

Förra veckan när det var sol och fint ute och bra sällskap kunde jag mossa i över 5 timmar utan problem. Nu vaknar jag upp och det är snö och storm och vetskapen om att jag ska köra själv då var det inte lika kul. Tog mig ut och försökte köra i skogen för att slippa vinden men där var det blött och lerigt i stället.






 
Kasta in handuken och körde hem och gick och la mig i stället. Kanske lika bra det ska ju vara kul och cykla och då måste jag vara motiverad också annars får det vara.
 
 
Blev en tur till Cykloteket på eftermiddagen då jag skulle fixa lite saker till min nya Scott Spark 900 Premium.
 
Oskar var med och fick syn på en cykel så det blev ett litet impulsköp där med. Oskar har inte haft någon riktig cykel då han varit för liten förra sommaren och han ville inte ha någon sparkcykel.












Han testcyklade ett bra tag och såg riktigt nöjd ut. Han fick en liten tuta också så han kan göra sig hörd när han ska cykla om...



Det blev en kort testtur då vi skulle ät middag hos mina föräldrar sen.
Oskar verkar stortrivas så förhoppningsvis kommer den att användas mycket. Han hade bra kol på hur man cyklade men det där med att bromsa var inte riktigt hans grej. Det fanns ju inga hydraliska skivbromsar som på min utan det var fotbroms och en halvklen frambroms, det var han ju inte van vid.
 
Han verkade dock få till det lite bättre på slutet när han vant sig lite.

Inga kommentarer: