lördag 22 mars 2014

Distanspass till Rimbo

Idag damma jag av min Scott FOIL 10 som jag inte kört sen i sommras. Tänkte att det kan vara skönt och få ett distanspass på racern nu när det är så fint väder.
Drog iväg mot Skålhamra och Vallentuna. Var lite grusigt fortfarande på småvägarna så jag tog de större vägarna mot Rimbo och Gottröra. 
Vände hem via Arlanda och Märsta och fick lite härlig motvind att kämpa emot.
Vid Upplands Väsby tog jag en liten extra runda via Fornboda då den är finare och inte har några rödlysen.
Blev en härlig runda på 13 mil och 4 timmar, det får jag vara riktigt nöjd med.
När jag kom hem var det bara att ta en snabbducsh för sen skulle vi ut på middag.
Det blev ett nytt sushiställe som öppnat här i Sollentuna. Det är andra som öppnar på kort tid här, kul.
Oskar ville cykla ditt så det är klart att han fick.

Han är redan grym på att cykla. Vi kom till den stora backen över järnvägen och jag tänkte att jag skulle hjälpa honom lite då cykeln nästan väger lika mycket som han och inte har några växlar.

Men han sa bara nej jag kan själv. Han var så envis så tillslut hade han cyklat upp för hela backen. Grymt jobbat.
Vi kom till en hög trottoarkant. Grabben är ju bara 3 år och har så klart inte lärt sig att hoppa. Vad tror ni han gör? Ja inte sänker han farten i alla fall utan han ställer sig upp och laddar och tänker nog att med lite fart kan det gå precis som pappa:-)
Jag hjälpte upp han med framhjulet resten klara han själv.

Väll framme så blev det en god och vällbehövlig sushi.
Nu är det högläge för benen. Känner mig lite halvmossig efter en lång dag

Inga kommentarer: