fredag 21 mars 2014

Gick skapligt bra på löpningen idag.

Blev löpning till och från jobbet idag. Nu tog jag det lite halvllugnt till jobbet som vanligt. Har kört en ny väg som är lite längre och lite backigare.

På vägen hem blev det lite uppvärmning på min vanliga slinga sen drog jag på så gott det gick hela vägen hem.
Det som är lite irriterande med löpningen för mig är att det inte känns så mycket i benen. 
Jag försöker öka men då kan jag inte få in tillräckligt med luft så tempot blir lite ojämt då det är väldigt stor skillnad mellan andningen och känslan i benen.

Blev dock en ganska bra tid idag. Kom in på 17:01 så det får jag vara nöjd med.
Fick 2 km som var under 4 min/km också. 13 sekunde ifrån mitt rekord. Får se om jag kan komma ner på 16:30 någon gång. Benen verkar ju klara det, nu ska bara hjärta och lungor göra det också.

Inga kommentarer: