söndag 16 mars 2014

CX TT i Sköndal

Idag blev det CX TT i Sköndal. Planen från början var att köra ett litet race här på hemmaplan men de jag skulle köra med kunde inte så tidigt.
Jag vill alltid ha någon att jaga för att kunna ta ut mig ordentligt så jag tog min MTB och körde till Sköndal istället.
Kände mig som tempokungen när jag susa fram i nästan 40km/h på min Scott Spark de 3 milen till Sköndal och putsa min tid dit med 10 minuter.

Tyvärr så var det inte för att jag var så stark som det gick snabbt utan det var den rejäla medvinden.

Väl på plats så blev vi ett ganska stort gäng som skulle köra.
Idag var det Demian som tog starten och satte upp ett riktigt hårt tempo. Jag lyckades ta rulle och hängde på i 1,5 varv.
Tyvärr gjorde jag en miss i motvinden och när han fick en lucka blev jag helt stum och orka inte dra ikapp.

Vi hade fått ett par hundra meter till den jagande klungan så jag försökte hålla tempo men det dröjde inte länge förren Hans Mård var ikapp.
Hängde på bakom Mård i nästan ett varv men sen tappa jag där också.
Hamna i gruppen med Robin, Mats, Justus och Birjer.

Birjer körde starkt och gick upp och drog nästan hela tiden medan jag och resten låg på hjul och återhämta oss.
Jag gjorde några små ryck vid löphindrena där jag kunde cykla över medan de andra fick kliva av och hoppa.

Fick några sekunder men de kom ikapp med Birjer jagandes.

På sista varvet så höjdes tempot lite men det var bara Birjer och jag som var framme och drog. Vid sista backen gick jag upp och tryckte till och vid löphindrena fick jag en lucka.
Nu var det bara att spurta de sista 6-700 metrarna så jag skulle behålla min pallplats.

Var skönt att få köra av sig lite efter gårdagens slappardag.
Här har vi 1:an och 2:an i dagens rejs.
Jag fick vara med på en bild också, tack Damian dagens segrare.
Nu blev det en härlig tur hem med Justus  i den sköna motvinden. Gick inte direkt i 40km/h i timmen nu. Nu fick jag till och med trampa i nedförsbackarna för att inte stå still.

Väll hemma var det bara att kasta av sig kläderna och ta en snabbduch och slänga i sig lite mat.
Vi skulle nämligen på kalas hos Ebba som fyllde 8:a år.
Blev en fin tillställning med en massa tårta och trevligt sällskap.
Nu är jag lagom däckad och vill bara lägga mig i soffan och slappa.

Inga kommentarer: