söndag 21 december 2014

Distans och ett besök till Cykloteket

Idag blev det ett distanspass för första gången på över 2 månader. Har bara kört 1-1,5 timme förut så jag började lite lugnt med 3 timmar idag.
Körde ut mot Järvafältet på fina och hårda grusvägar och lättare stigar. Fortsatte sen ut mot Ursvik för att sedan köra vidare mot Västberga och Cykloteket. hade nämligen planen att införskaffa mig ett par stänkskärmar till vintercykeln.

Jag gillar att köra i skogen och vis av erfarenhet vet jag att de riktiga skärmarna som täcker nästan hela hjulet och har en massa stag och infästningar i rammen inte brukar hålla så bra.
Börjar de bli lite stökigt och man hoppar upp och ner bland rötter och stenar så brukar de skaka sönder efter ett litet tag.

Då jag mest kör själv och även tävlar lite med min Scott Scale 910 så ville jag ha något som går snabbt att ta av och på och som förhoppningsvis håller för lite tuffare tag.
Det fick bli ett par egoskärmar ifrån Toppeak.
Jag montera på skärmarna på Cykloteket och fortsatte min färd mot Hammarbybacken och Hellas. Då jag kom iväg lite sent så började det mörkna så jag fick börja vända mig hemåt.
Ville såklart inte köra tråkig asfalt hem så jag tog vägen via Fiskartorpet och de fina stigarna runt Edsviken hem.

När jag kom hem så var jag skapligt väggad. Hade kört lite halvhårt och hade nog inte riktigt helfyllda depåer när jag börja så mitt blodsocker var nere på 3,4. Men det var riktigt kul att köra idag. Perfekt väder och allt kändes bra.
Jag får försöka hinna med lite fler distanspass, speciellt i sånt här fint väder.
Nu ska det bli lite återhämtning framför TV:n. 2 jobbdagar kvar sen är det jul.

Inga kommentarer: