söndag 28 december 2014

Distanspass delux

Idag blev det ett riktigt långt pass för mig. Fick ihop hela 5 timmar. Det var nog runt ett år sen sist.
Riktigt kul och köra i snön. Körde nästan uteslutande på stigar och grusvägar så snitthastigheten blev inte så hög.
Körde själv och då är det inte så kul och köra asfalt när det finns så fina stigar överallt.
Började med Järvafältet och körde vidare mot Kallhäll genom skogen. 
Sen blev det längs vattnet mot Hässelby. Lyckades köra vilse där någonstans och fick 30 minuters extratid nästan.
Orkade inte vända tillbaks utan tänkte det kan vara kul och testa något nytt.

Blev lite väll tekniskt på sina ställen så jag fick bita i det sura äpplet och knatta på några ställen.
Leta mig vidare ut på Ekerö och tog ett varv på Fornstigen. Lyckades köra fel på ett par ställen där också men det gjorde ingenting.

Dock så gjorde sig hammaren påmind. Hade inte ätit något på 3,5h så krafterna var som bortblåsta.
Började äta lite på min godispåse så att jag skulle klara mig hem.

Väll hemma så hade jag fått ihop härliga 5 timmar och nästan 10 mil.
Nu har det varit middag hos föräldrarna i Farsta och jag håller på att bli finklippt till Nyår.


Inga kommentarer: