fredag 7 augusti 2015

Packat och klart inför Finnmarksturen

I morgon bitti drar vi till Ludvika. Det är återigen dags att köra Finnmarksturen. 
Finnmarksturen är det första långloppen som jag körde i min karriär. Det var 1994 när mountainbike fortfarande var ganska nytt och växte så det knaka.
Då om jag inte minns fel var den 100km lång.
Den blev längre ett tag på hela 115 km men har nu gått ner till 68 km.
Lite synd tycker jag då det var den i särklass största utmaningen förut med både lång distans och många backar.
Men å andra sidan har den faktiskt blivit roligare nu när mycket av grusvägarna har försvunnit men de roliga stigarna är kvar.
Ska bli kul och komma ditt och köra igen.

Idag har det blivit en vilodag. Har dragit med familjen till Väddö och käkat glass på Bondens Glasskalas.
Alla var hungriga och även Emilia ville ha en stor portion glass.
När vi kom hem var det bara att packa inför morgondagen.
Allt är nu klart och jag är laddad inför helgens utmaningar.


Inga kommentarer: