söndag 9 augusti 2015

Finnmarksturen

Idag var det då dags för Finnmarksturen. Det är en ganska tuff bana med en hel del backar och ganska mycket stig.
Visste inte riktigt hur formen skulle vara efter nästan 3 veckors vila men det skulle bli grymt kul att cykla igen.
Vi hade stora delar av teamet med oss och hade en bra plats vid tävlingsområdet och slappa på.

































Starten gick vid 11 och jag kom iväg ganska bra.










































Tappa ganska mycket i backarna som vanligt och hade även svårt att hänga med på platten i början.
Det kändes att jag varit borta ett tag men det var kul och sladda runt.
Mycket roliga stigar och en del snabba utför.
Kom igång lite när det var 15 km kvar och började komma ikapp en del folk.
Sista backen lyckades jag till och med köra ifrån lite så det kändes bra.

Sen var det bara att tokladda sista nerför och se om jag kunde komma ikapp några till.

Kom i mål på en 12 plats tillslut så det får jag vara nöjd med.

Isak Nordin gick och vann ganska överlägset i juniorklassen så det var grymt kul.



































Lars Bleckur fortsätter att visa grym form och gick och vann elitklassen före Emil Lindgren. Fredrik Edin körde grymt också då han tog 3:e platsen i spurten med Emil.
































Resultat ifrån Finnmarksturen kommer upp här sen.

Inga kommentarer: