fredag 28 augusti 2015

Upplandscupen MTB Knivsta

Idag blev det race vid Knivsta. Det var Knivsta CK som arrangerade en deltävling i Upplandscupen MTB.
Det var en kort men hård bana på 3 km som vi skulle köra 4 varv på.
Då banan var ganska teknisk så tog det runt en kvart och ta sig runt.

Jag började bra och tog starten och lyckades hålla den i nästan 1,5 varv.
Sen kom min Teamkompis Anders Eriksson och körde om.

Försökte hänga på men kom bara några 100 meter innan jag fick punktering. 
Lyckades kära upp sidan på någon vass sten.

Hade slang med mig så det var bara att slänga i och pumpa upp och hoppas att det skulle hålla till mål.

Det gjorde den som tur var så jag kunde köra klart.

Det var en riktigt rolig bana med en massa doserade kurvor och byggda träbroar och en hel del stenar och rötter.

Vann gjorde teamkompisen Anders så det var kul.
Resten av dagen har jag fixat med cykelrummet. Det behövdes städas kan man lugnt säga.

Har släng iväg 3 överfyllda soppåsar med gammalt junk nu och försökt ordna till allt.
Blev lite bättre i alla fall men det går att göra mer.
Det går i alla fall att gå i rummet nu utan att snubbla på en massa skit.

Inga kommentarer: