lördag 21 maj 2016

Ghettoride i Västerhanninge

Efter en grym grillkväll med Johnny och Jenny i Brandbergen igår så stannade vi över natten i Brandbergen. Tog med mig cykeln för jag tänkte att jag kunde ta en tur på södra sidan för omväxlings skull.

Bang Engström hade bjudit in mig till att köra hans grymma TT bana i Västerhanninge också så den ville jag såklart testa.

Bang visa oss runt 1 varv sen åkte jag med Peter och försökte hitta runt själv för att få lite skänsla över banan. Vi körde 2 varv lite lugnt sen skulle jag testa att köra helt själv en gång.
Gick skapligt bra men jag höll på att köra fel på 2 ställen.

Tog det lite halvlugnt då jag fortfarande var lite förskyld sen föra helgen så jag la mig lite under tröskeln.
Kom in på en 2:a plats på det Strava Segmentet inte långt ifrån John. Kanske ska testa och köra lite hårdare senare någon gång.






































Sen blev det till att cykla hem. Fick trevligt sällskap av Peter som hängde på till Farsta.
Tog en vända till Specialized Concept Store och hälsade på min gamla kompis Patrik och grabbarna där.
Fick låna Patriks Specialized Enduro och köra ett varv i Hammarbyhöjden.
Det är ju så att man skulle vilja testa och köra lite Enduro också, shit vad kul det var.





























Efter den fina åkturen blev det hem via Ulriksdals Slott och Edsviken. Riktigt fint där nu på sommaren.





























Grym utsikt över vattnet också. Det är trevlig och ha så nära till skog och natur men ändå bo så nära stan.





























Fick ihop 4 timmar och 75,9km så det får jag vara nöjd med.

Inga kommentarer: