söndag 15 maj 2016

Pearl Izumi MTB

Idag var det dags för Pearl Izumi MTB i Uppsala. Det var en helt ny tävling för mig så det skulle bli kul att testa. Den var bara 52km lång men hade ändå en hel del höjdmeter.
Starten var ganska tidig vid 09:00 så jag som hade kört Billingeracet nere i Skövde igår och kom i säng vid 24 snåret var skapligt trött och seg när man skulle upp 5:30 sen för att dra vidare.

Kom ditt runt 7:30 och då var det till att resa upp tält och fixa lite.






























Men benen verkade ha piggnat till lite på uppvärmningen och när starten gick så hängde jag med skapligt i alla fall.
Hamnade i en bra grupp med Ville och några till som drog på bra och jag lyckades hänga på skapligt uppför också.

Sen kom vi till första lagningen som jag höll på att missa så jag tappade den fina klungan när de drog uppför slalombacken sen. Orkade inte ta mig ikapp utför heller så det var bara att försöka hålla ett jämt och högt tempo.

Efter ett tag kom 3 stycken CK Uni åkare ikapp och det drog ganska mycket som tur var. Jag var lite för trött i början så jag försökte att dra så lite så möjligt.
Men sista milen så piggnade jag till lite och drog ganska mycket och sista 5 km så fick jag en lucka och kunde dra ifrån.

Vi började varva ganska många åkare så det blev lite trångt på sina ställen men de flesta flyttade snällt på sig när man kom så det var skönt.

Sen kom jag till målbacken och lagom tills dess så fick jag tokkramp i båda benen så jag knappt orkade ta mig upp.
Jag brukar inte få kramp men i år så har jag fått det på varje långlopp av någon konstig anledning.
Vet inte om jag är för dåligt tränad för längre lopp eller om det kan vara något annat.
Tycker jag dricker mycket under tävlingen och har käkat magnizium men det verkar inte ha hjälpt.

Fick i alla fall en fin 18 placering i totalen så det får jag vara riktigt nöjd med.





























Tittade lite på Skandis GP och hejade på våra landsvägsåkare i CRT.





























De låg med bra i tättgruppen.





























Efter det så var det prisutdelning för Pearl Izumi MTB där det var spurtstrid mellan Jonas Ahlstrand, Patrick Löthi och Niklas Gustavsson.





























Patrick åkte för övrigt med mig till Uppsala. Riktigt trevlig kille, kul att han kom på pallen.

Inga kommentarer: