söndag 22 maj 2016

Jenny Rissveds tog en grym 2:a plats i världscupen idag

Grymt spännade att se på RedBull TV idag. Jenny Rissveds som fortfarande är en U23 åkare körde damelit i världscupen idag och visade att hon är att räkna med till OS i Rio senare i sommar.

Hon går upp i ledning redan på startloopen och håller ett högt tempo. Danska Annika Langvad och Catharine Pendrel går sedan om men Rissweds går sen upp på en 2:a plats kort efter Indergand.
Tyvärr krashar hon ganska hårt i en utförslöppa på slutet av första varvet och rammlar ner till en 6:e plats.

Men grym som hon är fortsätter hon att köra och avancerar upp till en riktigt fin 2:a plats.


























Kul och se att hon är uppe och slås om pallplatser i elitklassen trots att Jenny bara är 22 år.

Själv har det blivit en lugn dag för mig. Känner mig fortfarande förskyld men tog ett riktigt lungt pass till Vallentuna där det var kalas för Theo som fyllde 8år.

Var förbi Cykloteket i Sollentuna också. Hade lyckats med världesn klantigaste grej. Hade ställt ifrån mig cykeln vid ett stenigt parti för att titta närmare på bästa spårvall och självklart välter cykeln och bromshandtaget landar på en vass sten och går sönder.

Fick det fixat lite snabbt och fint så nu är det bara att köra på igen. Tack så mycket för det.























Trots att jag bara rulla runt lite lungt så fick jag ett Strava KOM, Det var ju lite oväntat.






































Nu blir det läggdags då jag skall börja jobba igen i morgon.

Inga kommentarer: