tisdag 3 maj 2016

Giro della Fiskartorpia

Idag blev det landsvägstävling. Det var första deltävlingen i Stockholms Landsvägscup som gick av stapeln runt Fiskartorpet ikväll.

Jag tänkte ta det som bra träning inför Lidingöloppet MTB som går nu på lördag. Det var ett ganska stort gäng som skulle köra idag, alltid kul med stort motstånd.


Jag valde att köra i B-gruppen då min teknik på landsväg inte är så bra och då fick jag även starta tidigare så jag inte skulle komma hem allt för sent.

Tävlingen gick bra träningsmässigt. Jag körde ikapp i stort sett varje utbrytning ifrån start. Jag var ensam ifrån CRT teamet så jag fick klara mig själv i klungan.
Efter ca halva tävlingen så försökte jag jaga ikapp en liten utbryttning som hade fått lite väl långt försprång. Orkade tyvärr inte ända fram utan blev omkörd av ett gäng. Dock så hade de blivit trötta också av att ligga på min rulle så det tog ett varv innan vi kommit ikapp igen.

Blev inga större ryck efter det utan det som var kvar av klungan körde på i ett ganska jämt tempo.
De 2 sista varven så höjdes tempot lite gran igen och det blev lite oroligt i klungan då alla ville fram inför slutspurten.

Jag var alldeles för feg för att ta mig upp i spurten utan körde bara med klungan in i mål. Hade dock fått riktigt bra träning då det blivit ganska mycket fartökningar för att dra ikapp alla utbrytningar.

Pallplatserna i B-gruppen togs av de här 3 herrarna.





























Stannade en stund och såg på A-gruppen som startade precis efter oss.





























Det gick riktigt fort där och fältet drogs ut ganska snabbt. Undrar om jag hade haft krafter att hänga med där. Det gäller att ha tekniken och orka hålla sig långt fram för att inte hamna i gummisnoddseffekten. Då tar energin slut ganska snabbt om man skall jaga ikapp efter varje kurva.




























Såg halva racet innan det var dags att cykla hem och få lite middag i sig.
Fick ihop 65,5km och lite över 2 timmars cykling så det får jag vara nöjd med.



























Inga kommentarer: