torsdag 21 juli 2016

Distans med backspurter

Idag blev det ett kortare distanspass på 3 timmar. Han ändå med lite över 10 mil så det får jag vara nöjd med. Hade häslat på föräldrarna i Farsta så det blev en tur på söder ner mot Handen, Tungelsta, Vårsta och sen hem via Salem, Vårby och Årsta.





























Körde backspurter på runt 10-15 sekunder i de flesta backar där jag hade fri sikt och var lagom branta. Blev nog runt 15-20 totalt.
Fick ett maxwatt på 1689 som jag får vara ganska nöjd med. Låg över 1000 watt på alla intervallerna. Känner dock att jag måste få till rätt växel för att komma iväg snabbt. Har haft för ovana att köra på lite för tunga växlar så det har tagit lite för lång tid att komma upp i fart. Försökte växla ner lite på en del men har nog inte riktigt hittat den optimala lösningen än så länge. Det är ju en ganska svår teknik att få ner all kraft i pedalerna snabbt. Labbar fortfarande med att köra i bocken och uppe i hodsen.






































Har hunnit med en hel del annat också idag. Blev en heldag vid Flaten med min mamma och Oskar och Emilia.
Först en massa bad och lek vid vattnet.





























Sen testade vi på minigolf. Oskar körde hela rundan men Emilia ville testa lite också så hon fick låna klubba och boll ett par gånger.





























Oskar körde riktigt bra och fick en hole in one. Jag lyckades inte med det på den banan. Fick som kommentar ifrån Oskar att det kanske är dags att börja träna lite för mig.
Han är för härligt kaxig ibland.

Inga kommentarer: