onsdag 6 juli 2016

Fiskartorpet x 4 och personligt rekord

Idag blev det lite intervaller på Fiskartorpet. Fick sällskap av min gamla Teamkompis Stefan Dahl, kul att ha någon att fightas med i spåret.





























Först värmde vi upp ett varv och försökte även hitta det nya varvet som hade gjorts där. Det fanns lite röda snitslar här och där men vi lyckades missa på några partier och kom inte helt rätt.
Verkade dock vara riktigt roliga spår så jag får försöka ta mig ditt igen och hitta runt.





























Sen var det dags för lite intervaller. 4 varv skulle det bli med lite vila emellan. Började ganska bra med 8:48.
På andra varvet råkade jag göra några missar och fick till och med gå uppför stenpartiet vid trappan innan man skall ut nedför slalombacken. Tiden där blev 8:58.
På tredje fick jag till tekniken lite bättre men var inte helt mjuk i körningen och fick ner tiden till 8:44.
På sista varvet var det bara att köra på och försöka hitta de bästa spåren och inte klanta till mig för mycket.
Gick ganska bra och jag fick ett personbästa på 8:29.





























Fastna med Stefan ett tag och snackade lite träning och taktik inför Långloppen efteråt. Kul och snacka av sig lite.

Blev en härlig tur hem sen längs med Edsviken.






































Det är riktigt fint att köra längs med vattnet där, nästan så att jag får lust att hoppa i och ta ett dopp.

Inga kommentarer: