torsdag 14 juli 2016

XCE SM avklarat

Blev en riktigt lång dag idag. Steg upp med tuppen kl 06:40 för att käka frukost och sen dra till startområdet för att köra XCE.
När vi kom ditt hade starten blivit uppskjuten i minst en timme då resultatservicen i form av Lapio helt plötsligt dragit sig ur dagen innan start. Vilket djävla skit, hur fan kan det hända på ett SM? 
Det måste vara det sämsta företaget någonsin med noll framförhållning.

Tillslut fick jag starta men det gick inget vidare, gled ur pedalen 2 gånger och trodde det var helt kört då jag förlora ganska mycket tid på det.

Kom ändå på en 14 plats så jag fick gå vidare. Fick möta de här herrarna sen. Fick till en skaplig start men Tommy och Mattias var det inget att göra någonting åt. De körde starkt och smart. Jag försökte köra om på några ställen men kom bara om halvvägs och blev låst. Det gällde verkligen att hitta någon liten lucka där det gick att tränga sig förbi eller hoppas på att någon tabbade sig.
Det gick såklart inte, de är rutinerade de gamla rävarna.

I elitklassen hade vi Martin Eriksson som körde riktigt starkt. Han gick vidare till 1/4 finalen.


I damelit så var det Alexandra Engen och den nykorade Juniorvärldsmästaren Ida Jansson som var de 
stora namnen.

Båda vann sinna heat men tyvärr så var jag inte kvar till finalen då middagen väntade då tiden runnit 
iväg på grund av allt strul med tidtagningen.

Martin körde på bra i elitklassen.





















Martin lyckades komma till B-finalen i det starka startfältet, grymt jobbat. Han inte se hur det gick där heller. Fullständiga resultat kommer upp här sen.


Han inte få så många bilder på Elitfältet men här är ett.


I H30 så var min gamla krigskompis Donalh med bra och körde. Här har vi det heatet i det lilla droppet som var typ det svåraste på hela banan. Banan var riktigt snabbkörd med andra ord.


Inga kommentarer: