söndag 3 juli 2016

Ränneslättsturen avklarad

Idag var det då dags för Ränneslättsturen.
78 km härlig terräng skulle forceras ifrån Eksjö. Banan är riktigt rolig med mycket singeltrack på flowiga och fina stigar. De har en grym BMX liknade bana som nästan slingrar sig fram och till baka i lite över en mil.
Vi kom ditt lite efter 9 och satte upp tält och flaggor sen vid 11:05 var det dags för start.


Fick till en riktigt bra start och var länge med långt fram i klungan.
Efter ca 2 mil hade jag lite problem och hänga med i en halvbrant backe och försökte köra ikapp utför.
Kom ikapp men men kom ikapp lite för snabbt och fick bromsa in i en kurva där jag trodde de framför skulle köra snabbare.

Då jag gott lite på rött så orkade jag inte jaga ikapp så det var lite surt då det var en ganska stor klunga.

Låg själv ett litet tag men blev sen ikappåkt av en liten klunga.
Lyckades göra en till klantig miss och blev även ifrånkörd här.

Så nu var det till att rycka upp sig. Blev ikappåkt igen och nu lyckades jag hänga kvar.

Efter ca 5,5 mil så kommer vi ikapp några och vi får till ett bra samarbete. Vi kör på bra i någon mil men sen blir jag återigen droppad i en backe.
Det är jag och en till som kör vidare och vi har en liten klunga bakom som ligger en bitt ifrån men verkar närma sig.

Med en mil kvar är det 2 som kör om i ganska hög fart och jag lyckas klamra mig fast bakom.

Vi får lucka till de bakom och vi lyckads komma ikapp några som tappat där framme.

Ena killen drar iväg och varken jag eller den andre orkar hänga på.
Nu har vi fått någon till som anslutit bakom och det är inte långt fram till ett gäng framför.

Med ca 2 km kvar så går jag upp och drar i förhoppning att kanske komma ikapp någon.

Sista km är det ganska tight så jag bestämmer mig för att ligga kvar där framme och med ett par hundra meter kvar när man ska runda målområdet så var det bara att ta i för kung och fosterland och det höll hela vägen in till mål.

Blev en 9:e plats i H40 och jag var bara 3:36 ifrån 1:a platsen så det får jag vara riktigt nöjd med.


Vi hade tur med vädret och slapp regn också.

Här har vi pallplatsen i H40.


Och i damelit så har vi dessa damer på pallplatsen.

Och tillslut herrelitklassen där dessa herrar fick kliva upp på pallen.

Fick med resultatet för elit också.
Fullständiga resultat ifrån Ränneslättsturen finns här.

Inga kommentarer: