söndag 10 juli 2016

DNF på Mörksuggejakten

Idag var det då dags för Mörksuggejakten. Hade fått nästan 9 timmars sömn så jag hoppades på att benen skulle vakna till liv efter gårdagens misär när jag bara sovit 4 timmar.

Starten gick vid 10:00 och när vi drog iväg så var det någon som gena över halva startfältet i ett svep så jag fick stanna och sätta ner foten.
Kom ikapp ganska snabbt och tog några innerkurvor så var jag långt fram igen.
Dock när backen kom och farten börjades dras upp hängde jag inte med alls.

Jag brukar inte vara bra uppför men nu kändes det som jag stod parkerad i backen. När jag äntligen kom upp till toppen av Vidablick så var det bara att försöka köra ikapp.

Dock hade alla andra stummnat på toppen så det blev kö nedför och ingen verkade orka dra.
Jag började köra om och på ett parti var det ett litet dropp på sidan.
Tänkte att eftersom ingen annan kör där så kör jag om där och får några gratisplaceringar.
Sagt och gjort jag hoppa ut men sen fick jag en liten tung landning och satte mig på sadeln.

Det tyckte inte sadeln om så den flög av i all värdens väg. Tyvärr så var det inte sadelinfästningen som lossnat utan det var hela sadeln som lossnat ifrån rälsen så det gick inte att laga.

Det var tyvärr bara att kasta in handduken och bryta då det skulle bli alldeles för jobbigt att köra ca 7 mil utan sadel.

Blev till att rulla tillbaka och titta på när de andra körde. Angelica körde grymt bra och tog både Bernspriset och totalvinsten i damelitklassen.





















Angelica tog ledningen ganska direkt och utöka sen ända in till mål.




















I herrelitklassen så var det dessa herrar som fick stiga upp på pallen.

Inga kommentarer: