lördag 30 juli 2016

Långdistans med racern

Idag så fick det bli ett distanspass, Händer ju inte så ofta så jag måste passa på när det finns tid.
Drog ut till Täby först och sen vidare mot Vaxholm. Såg dock att en massa stora regnmoln hade börjat hoppa sig runt inlandet och upp mot Norrtälje. Tänkte då att jag försöker köra längs vattnet så långt det går för att slippa bli blött.
Körde upp mot Åkersberga och hade hoppats på att kunna svänga hemåt vid Riala. Dock såg det riktigt mörkt ut där så jag körde vidare mot Norrtälje.






































Nu kunde jag inte fortsätta så mycket längre norrut för då skulle jag aldrig komma hem. Såg att det fanns en liten lucka där det inte regnade så mycket mot Arlanda så jag tog en liten omväg mot Rimbo.






































Dock började det se ganska mörkt ut där också. Det verkade verkligen össregna på den vägen som går hem via Vallentuna som jag tänte ta. Hade ingen lust att bli helt dyngsur så det fick bli till att köra runt så gott det gick.





























Lyckades ta mig ända till Rimbo torr men sen kom regnet. Såg ut som det skulle kunna gå att köra via Arlanda utan att behöva gå igenom det värsta regnet så det fick bli så.


Det regnade en del men var inte så farligt och det verkade som jag kom in precis i slutet av den lokala skuren för när jag kom till Gottröra så blev det fint igen. Skönt och slippa köra igenom össregnet.

Mallde på vidare hemåt men kände att jag började bli lite hungrig då det hade blivit några mil extra för att slippa regnet.
Hade hoppats på att kunna köra hela vägen hem utan att behöva köpa något men vid Upplands Väsby så var jag tvungen att stanna till och ta en Coca Cola för att orka den sista milen.

Kom till slut hem och hade fått årets längsta pass på 160,9 km och 5:17 i tid. Hade dock inte så hög effekt idag. Medel blev 190 watt enligt mina Garmin vector 2 pedaler. Kommer sova gott i natt.

Inga kommentarer: