torsdag 15 september 2016

Personligt rekord på nya Fiskartorpetbanan

Idag blev det fincykling via Edsviken till jobbet igen. Den sträckan är så mycket roligare än att köra den tråkiga vägen längs E4:an. Den är bara 2 km längre så det gör inte så mycket för det blir bara några extra minuter.






































På hemvägen så tänkte jag göra ett försök att sätta en lite bättre tid på den nya förlängda banan vid Fiskartorpet. Körde ditt lite lugnt, blev en bra uppvärming på lite över 20 minuter.





























Sen blev det 2 varv ganska hårt. Var inte en hel urladdning men jag försökte hålla en hög och jämn fart hela tiden.
Det känns att jag måste köra den några varv till för att få det riktiga flytet. Hade lite problem i en del kurvor då jag inte var helt säker på hur de såg ut.

Den nya förlängningen hade jag lite svårt att gasa på ordentligt. Hade lite svårt att kunna trampa hela tiden och ha driv genom alla kurvor. Riktigt bra teknikträning och lära sig håla hög fart genom alla små tighta kurvor.

Då jag lyckades köra rätt den här gången så fick jag ändå en ganska skaplig tid på 18:53, över 2 minuter bättre än vad jag körde igår så det får jag vara nöjd med.
Ska nog gå och slippa den tiden lite också om jag bara maxar ett varv. Ner mot låga 17 skulle sitta fint, får se om jag skall göra något test till nästa vecka.






































I morgon blir det nog bara lätt jobbpendling raka vägen till och från jobbet.

Inga kommentarer: