lördag 24 september 2016

Då har min Specialized Crux Expert X1 kommit

Åh vad skönt att min nya cross har kommit. Lagom tills cyclocross sesången skall starta på riktigt. Cykloteket i Västberga var snabba med att få ut dem och vår ordförande Patric var snäll och hämta ut min medan han var där.
Fick hem den på kvällen så det var bara att börja bygga ihop.






















Gick ganska snabbt i början. Dock var inte vajern i till bakväxeln så jag tänkte när jag ändå skulle håla på och trä igenom den så var det lika bra att förkorta höljet så det blir snyggt och stilrent.






















Råka dock göra blundern när jag skulle kappa lite till att inte se till att vajern inte går ut ur rammen. Det gjorde den såklart så jag fick sitta och pilla lite med att få i den ordentligt vid bakväxeln.
När det var gjort så var den i stort set klar.






















Blev riktigt fint. Snygga färger och grymt att få köra med 11x1 även på crossen. Det är sällan jag har behövt gott ner på lillklingan förut och nu har jag mindre drev fram och större bak så det lär inte behövas något mer.






















Den har ett platt fint toprör som gör att den är lätt och behändig när man behöver kasta upp cykeln på axeln. Riktigt snyggt format om ni frågar mig i alla fall.






































Ska bli riktigt kul att testa. Får se om jag hinner något i helgen, måste hinna köpa pedaler också då jag har sålt iväg mina andra med cyklarna.
Han med lite kort jobbpendling idag också, Blev den nya vägen längs vattnet. Den tåls nog att köra med crossen också så det skall jag nog testa nästa vecka.

Inga kommentarer: