torsdag 26 januari 2017

4x4 och styrka på Sats

Idag blev det lite träning på SATS. Hade tänkt köra 4x4 hemma på Monarken först men återigen så vakna jag upp med lågt blodsocker. Hade 2,8 så det var bara att kasta in handduken och käka frukost istället.

Skulle köra styrka på lunchen men jag körde mina 4x4 på spinningcykeln där istället till att börja med.
Skönt och ha en hel sval hall för sig själv.
 
Var väldigt svårt att hålla ett jämt och fint tempo på den tycker jag. Vet inte om jag satt konstigt eller om det bara var sadeln som var oskön.
Försökte hålla 400 watt men det gick verkligen upp och ner. Ena stunden var jag långt över 400 watt och helt plötsligt så var jag nere på runt 350.
 
Blev lite mindre styrka sen men körde 5 reps x 4 set på 140 kg marklyft.
Hade äntligen köpt ett par vristband så jag skulle orka hålla i vikterna. Gick ju inte så bra föra gången jag försökte.
 
Körde lite magövningar också sen fick det räcka för idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kör du marklyft på 140kg men knäböj på 250kg?? Eller jag som läst snett? :)

Per Kumlin sa...

Ja marklyft körde jag med stång och där har jag haft problem med att jag inte orkar hålla i med händerna.
Knäböj har jag kört i maskin så det är mycket enklare.