lördag 7 januari 2017

Snöpuls och 4x4

Idag blev det lite cykling utomhus först. Körde nya 8:an med Ville. Det hade snöat en hel del under natten så det var tjock med snö i skogen. Jag körde fortfarande med sommarsullorna på och de greppade inte så bra idag. Det var inte isigt utan mest spårigt och halt med all snö. Hade nog fungerat bättre med bredare däck och mer mönster.
 
Det blev bara 2 varv för mig då det blev mer springa än cykla på banan idag. Kom inte så mycket mer än 50 m åt gången då det var nästan omöjligt att få i fötterna i pedalerna också då det samlades så mycket snö och is    runt klossarna. Så fort jag hade lyckats klicka i så halka jag och fick klicka ur igen. Blev inte direkt någon kvalitets träning för mig. 
För Ville gick det bättre som hade bredda dubbdäck med lite bättre fäste i.
Rullade hem sen genom all snö.
 
Tänkte jag skulle få lite träning idag så när jag väll kom hem så satte jag mig på Monarken och körde 4x4.
Benen var ganska stumma idag också så jag klarade bara 1:a på 400 watt sen fick jag dra ner till 380 watt. 
Men på sista så kunde jag öka sista minuten och gå på 420 watt. Verkade som mycket satt i huvudet idag.
Var inte så andfådd som jag brukar vara heller. Vet inte om det är styrketräningen som har gjort att det känns mer i benen nu än andningen.

I morgon så funderar jag på att testa lite skidor. Det var ju några år sen sist. Undrar om det är något glid kvar på mina gamla skidor.

Inga kommentarer: