söndag 22 januari 2017

Distanspass med lite intervaller i

Idag blev det ett litet distanspass. Var ute i Täby och hälsa på Patric som hade en ny rolig bana vi skulle testa ute vid Altorp.
Det var en blå MTB bana på 4,4 km som var riktigt flowig och rolig. Det var lagom mycket snö och is på banan så det gick och dra på ganska bra överallt.
Vi körde runt ett helt gäng med varv och jag gjorde några små intervaller uppför och på de roliga tekniska partierna.
Patric drog på så hårt så han lyckades få bakhjulspunktering.
 
På sista varvet tänkte jag att jag skulle försöka sätta en tid och drog på så gott det gick. Gick skapligt men jag missade några kurvor och på slutet skulle man upp för en teknisk stenhäll och där råkade båda fötterna lösa ut så jag fick springa uppför istället.
Fick en tid på 15:10 som jag får vara skapligt nöjd med ändå.
 
Blev en fika hos Patric sen efter hårdkörningen. Han visade upp nya Specialized S-Works Venge Vias ramen för diskbroms som han ska köra på. Den hade grym månstergrön färg. Riktigt snyggt tycker jag.
 
Jag kommer att köra på den ramen sen också fast i svart vit färg. Ska bli riktigt kul att testa.

Inga kommentarer: