torsdag 19 januari 2017

Boulderklättring och backintervaller

Idag blev det jobbpendling och boulderklättring. Körde lugnt till jobbet då jag ville spara lite krafter till kvällen. I stort set all snö och is har försvunnit ifrån vägarna men i skogen var jag glad att jag hade dubbdäcken på.
 
På lunchen så drog jag och några kollegor och körde lite Boulderklättring vid Telefonplan. Riktigt kul och klättra så jag funderar nästan på att ta grönt kort.
 
Idag gick det extra bra att klättra, klarade 2 stycken 6d leder och på slutet lyckades jag komma upp för en 6b+ led också. Förut har jag klarat en 6a som bäst så det var riktigt kul.
 
På kvällen så blev det backintervaller uppför Hagabacken. Där var det riktigt tungcyklat med en hel del sorbetsnö. Hade tänkt köra 6 gånger först men då det tog så lång tid att komma upp blev det bara 5.
 
Blev lite naturliga intervaller på vägen hem sen istället. Körde längs med vattnet och där var det lite mer hårdpakat så det gick lite bättre att köra.
Nu är jag lagom trött efter 3 pass idag.

Inga kommentarer: