måndag 23 januari 2017

Dags att börja bergsklättra

Har varit och klättrat några gånger med kollegorna på jobbet och det har varit grymt kul. Har dock hyrt dojjor som kanske inte riktigt har varit de bästa.
Så idag gjorde jag slag i saken och köpte mig ett par egna skor.
Hittade ett par nybörjareskor på 
Addnature som satt bra. Testade ett gäng först med olika skor men det kändes som de här satt bäst. Fick provklättra dem också och det kändes bra av den lilla erfarenhet jag har.
Jag testade dock inte de mer avancerade bouldering skorna som har en helt böjd fot. De ska tydligen vara grymt obekväma att använda, speciellt om man är nybörjare som jag.

Tror det blir riktigt bra det här. Köpte till en kalkboll också så jag ska få lite grepp när jag klättrar också.
 
Får se när det här skall invigas sen. Hoppas jag hinner med någon gång här i veckan.

Inga kommentarer: