torsdag 17 maj 2018

Intervaller med 2 KOM

Idag blev det hårdkörning både till och ifrån jobbet. Det var lite kallare men fortfarande tort och fint så det var ganska idealiska  förhållanden att köra i. Dock blåste det en del och det var både mot, sid och medvind.
Lyckades få till 2 KOM på dittvägen så det kändes bra. Dock var det helt omöjligt att få upp pulsen idag. Trots att jag tog i som en gnu fick jag bara upp pulsen i 164 som max och hade svårt att komma över 150.
Vet inte om jag kört för mycket trots att jag kört så kort. Min garminklocka tyckte jag skulle vila i 61 timmar efter de 36 minutrarna det tog att cykla till jobbet. 
Det roliga var att den tyckte jag skulle vila 72 timmar igår när jag kört aktiv återhämtning med 95 i medelpuls.


På hemvägen blev det bråttom till mitt konsultbolag Retune då vi skulle ha månadsmöte.
Kände mig ännu segare på slutet och tyckte det gick grymt tungt och jag började känna mig riktigt hungrig.
När jag kom fram till Retune så förstod jag varför.
Blodsockret hade gott spikrakt ner till 2,5 så det var bara att springa upp och panikäta middag sen vände den lika snabbt rakt upp igen. 
Det är inte helt lätt att hålla koll på blodsockret när jag tränar ibland

I morgon får det bli helt vila ifrån träningen och återhämta sig lite.

Inga kommentarer: