lördag 19 maj 2018

Väckpass inför Pearl Izumi MTB

Idag blev det ett fint väckpass inför Pearl Izumi MTB  som går i Uppsala i morgon. Vi började med 2 varv på det korta blåa spåret vid Törnskogen. Körde lungt första varvet för att se hur det såg ut sen blev det ett lite hårdare varv för att få upp pulsen lite. Jag körde på min stela Trek Procaliber 9.8 SL då jag tänkt tävla på den i morgon. Körde även in mina nya Bontrager Kovee XXX hjul som jag ska köra med i morgon. De kändes riktigt styva och gick fint på de tekniska spåren så de blir grymma i morgon.
Blev en liten film ifrån sista varvet på Blåa. Blev några små stopsladdar då det var länge sen jag körde banan och nu gjorde det med en HT också men det gick bra ändå med tanke på hur teknisk banan är. Filmen verkar dock ha komprimeras duktigt på Youtube för den blev tyvärr ganska grynig och inte alls så klar och fin som på min Garmin Virb Ultra 30 kamera filmat i trots att jag valde att ladda upp i bästa kvaliten. De har säkert gjort om något på Youtube som jag missat.



Sen blev det ett varv på Under Construction runt Väsjöbacken där vi avsluta med att köra upp till toppen.

Då det var så varmt och fint ute avsluta vi med att köra ner till Edsviken och ta ett dopp. Lite kallt men riktigt skönt ändå.




Inga kommentarer: